wordpress com stats plugin
Home » Rancangan Khotbah Minggu

Rancangan Khotbah Minggu

MINGGU, 03 AGUSTUS 2014
MINGGU BIASA  18
STOLA PUTIH

 

 

Bacaan  1  :  I Raja-Raja 19 : 9 – 13a
Bacaan  2  :  Roma 9 : 1 – 5
Bacaan  3  :  Matius 14 : 22 – 33

 

Tema  Bulanan    :  Alam sebagai tanda kehadiran Allah.
Tema Pekan         :  Kehadiran Tuhan itu meneduhkan ciptaan-Nya.

 

Rancangan Khotbah :  Bahasa Indonesia

 

Pendahuluan.

Kita tentu sering mendengar seseorang yang bersyukur dan berucap “Puji Tuhan” manakala dia sedang dalam kondisi yang membahagiakannya atau sukacitanya. Tetapi apakah yang akan dilakukan seseorang ketika dia sedang kecewa atau dalam keadaan “Terancam Kemapanannya”? atau ketika dia sedang menghadapi sebuah “Tantangan” yang mengancam dirinya? (Biarkan sejenak umat merenungkan jawaban pertanyaan ini!)

 

Isi

Seseorang akan mengalami kekecewaan, karena situasi yang dialaminya tidak sesuai dengan apa yang diinginkannya, seperti situasi yang dialami oleh nabi Elia. Seharusnya semua jerih payahnya atau “keberhasilannya” menaklukkan nabi-nabi Baal di hadapan mata bangsa Israel dan Raja Ahab itu akan membuahkan pertobatan bagi seluruh bangsa. Tetapi kenyataan yang dihadapi Elia justru sebaliknya yaitu bahwa ratu Izebel mengancam akan membunuh Elia. Sebab dia telah membunuh nabi-nabi Baal yang dianut oleh Izebel. Maka sangat kecewalah Elia dan dia lari menyelamatkan diri sampai ingin bunuh diri. Untunglah Allah senantiasa berkenan datang menghampiri Elia untuk meneduhkan dan menjernihkan kembali hati Elia sehingga Elia mampu menikmati dan menghayati kehadiran Allah yang memulihkan kembali semangat  juangnya.

Memang menghadapi sebuah tantangan dalam kehidupan ini tidaklah mudah. Tantangan adalah sebuah kondisi di mana umat Tuhan harus memilih dan mengambil keputusan untuk melakukan kemauan sendiri ataukah kehendak Allah. Tantangan itu bisa berada di dalam semua kondisi kehidupan manusia, baik itu dalam kondisi sukacita ataupun dukacita. Dari kedua kondisi itu bila manusia tidak waspada dan salah pilih maka bisa saja dia jatuh dan keluar dari jalan yang dikehendaki Tuhan.

Ketika murid-murid Tuhan Yesus masih dalam kondisi sukacita karena menyaksikan Tuhan yang mampu membuat keajaiban memberi makan 5000 orang hanya dengan 5 roti dan 2 ikan, Tuhan kemudian mengutus mereka untuk menyeberangi danau sedangkan Yesus tidak bersama mereka karena akan berdoa di atas bukit. Rupanya peristiwa yang dialami dengan sukacita karena menyaksikan dan mengagumi kekuasaan Tuhan itu belum menyentuh hati mereka, baru sebatas menyenangkan mata mereka saja.

Karena itu ketika mereka menghadapi tantangan angin dan gelombang danau, mereka sudah tidak lagi mampu mengenal dengan jernih kehadiran Tuhan di dekat mereka, sehinga yang mereka lakukan adalah “sekenanya” dengan berteriak semaunya, ada hantu dan sebagainya.

Padahal tantangan yang terjadi di wilayah itu saat itu sesungguhnya bukanlah hal yang baru bagi mereka karena wilayah itu adalah wilayah pencarian ikan bagi sebagian murid yang dulunya adalah nelayan.

Jadi, Tuhan itu hanya bisa mereka lihat dengan jernih pada kondisi-kondisi teduh dan menyenangkan saja. Mereka belum bisa menyadari bahwa kehadiran Tuhan adalah sesungguhnya kehadiran yang meneduhkan dan menyejukkan hati. Jadi, bukan karena keadaan teduh dan sejuk Tuhan baru hadir. Oleh karena itu bila benar-benar kita merasakan Tuhan hadir di dalam hati dan perahu kehidupan kita, maka di tengah gelombang dan badai yang bagaimanapun juga pasti kita akan merasakan ketenangan, kesejukan dan penyertaan Tuhan, sehingga kita dapat menghadapi dan mengatasi setiap tantangan dengan mata hati yang jernih.

Menghadapi setiap tantangan dengan mata hati yang jernih bukan saja akan meneduhkan hati dan kehidupan kita, tetapi juga akan meneduhkan kondisi dan situasi di lingkungan dan sesama kita. Karena itu kita jangan menjadi orang yang kurang percaya dan bimbang seperti para murid pada saat itu. Tetapi marilah senantiasa kita dapat merasakan uluran tangan Tuhan Yesus yang memegang dan menuntun kita di dalam seluruh aspek kehidupan kita.

 

Penutup.

Ingatlah bahwa setiap tantangan bisa saja terjadi dan menenggelamkan kita, baik itu dalam situasi keberhasilan ataupun kegagalan yang kita alami. Dalam kondisi seperti itu janganlah kita lebih mengandalkan “aku” kita, tetapi marilah kita lebih memberikan tempat bagi Tuhan yang senantiasa berkenan datang dengan keteduhan-Nya, mengulurkan tangan-Nya untuk menyertai kita di dalam seluruh aspek kehidupan ataupun tantangan yang sedang kita hadapi. Ingatlah, karena sesungguhnya hidup ini adalah sebuah tantangan. Selamat berjuang saudaraku, Tuhan memberkati – Amin.  [AK]

 

Nyanyian : KJ. 409 : 1, 2.

RANCANGAN KHOTBAH: Basa Jawi

 

Pambuka

Kita tamtu asring mireng tiyang ingkang saos sokur lan ngucap “Puji Gusti” samangsa ngalami kawontenan ingkang mbingahaken lan sukarena. Nanging menapa ingkang dipun ucapaken lan dipun tindakaken menawi tiyang saweg kuciwa utawi ing salebeting kawontenan ingkang katentremanipun rumaos kaancam? Utawi saweg ngadhepi tantangan ingkang ngancam gesangipun? (Lerem sawatawis kagem nggegilut pados wangsulan tumrap pitakenan menika!)

 

Isi

Tiyang badhe ngalami kuciwa karana situasi ingkang dipun alami boten cundhuk kaliyan menapa ingkang pikajengaken, kados ingkang dipun alami dening nabi Elia. Kedahipun sedaya pambudidaya lan kaunggulanipun nabi Elia nelukaken nabi-nabi Baal ing ngajenging bangsa Israel lan Raja Ahab menika nuwuhaken pamratobatipun bangsa Israel. Nanging kasunyatan ingkang dipun adhepi nabi Elia malah kosokwangsulipun. Ratu Izebel malah ngancam pati dhateng nabi Elia, karena nabi Elia sampun mejahi nabi-nabi Baal ingkang dipun anut dening ratu Izebel. Pramila nabi Elia rumaos kuciwa sanget lan mlajeng nylametaken dhiri ngantos kepingin nganyut tuwuh (bunuh dhiri). Begja dene Gusti Allah tansah rawuh nyaketi nabi Elia saperlu nentremaken lan madhangi manahipun nabi Elia. Nabi Elia saged ngraosaken lan ngayati kehadiran Allah, temah pulih manahipun lan bangkit semangat juangipun.

Pancen ngadhepi tantangan wonten ing pigesangan menika pranyata boten gampil. Tantangan nggih menika satunggaling kawontenan ing pundi umatipun Gusti kedah milih lan mutusaken kangge nindakaken pikajengipun piyambak utawi karsanipun Gusti. Tantangan menika saged mapan wonten ing sedaya kawontenan gesanging manungsa, dadosa kawontenan bingah utawi sisah. Saking kalih kawontenan menika yen manungsa boten waspada lan dados salah pilih, tiyang saged dhawah lan ngglewar saking margi ingkang dipun kersakaken dening Gusti.

Nalika para muridipun Gusti Yesus taksih wonten ing swasana sukarena karana ningali Gusti Yesus kanthi ngedab-edabi maringi nedha 5000 tiyang klayan 5 roti lan 2 ulam,  Gusti Yesus ngutus para murid supados nyabran tlaga (danau) dene Gusti Yesus boten nunggil karana badhe ndedonga ing puthuk (bukit). Rupinipun lelampahan ingkang mbingahaken karana ningali panguwasanipun Gusti ingkang ngeramaken menika dereng nggepok (nyenggol) manahipun para murid, namung ngremenaken paningalipun kemawon.

Karana saking menika, nalika ngadhepi tantangan angin lan ombak wonten ing tlaga, para murid menika sampun boten saged nyipati kanthi wening kehadiran Tuhan ingkang nyaketi, temah ingkang saged dipun tindakaken nggih “sakeneke” kanthi mbengok sapikajengipun, “ana memedi”, lsp. Kamangka tantangan ingkang kedadosan ing wilayah menika sejatosipun sanes prekawis ingkang enggal tumrap para murid. Karana, ing wilayah menika para murid rumiyin kulina pados ulam.

Dados,  Gusti menika namung saged dipun tingali kanthi wening wonten ing kawontenan ingkang tentrem lan mbingahaken kemawon. Para murid menika dereng saged nyadhari bilih kehadiran Tuhan menika sejatosipun kehadiran ingkang nentremaken lan ngayemaken manah. Dados, boten namung ing kawontenan ingkang ayem tentrem kemawon Gusti rawuh. Ingkang menika, menawi kita estu saged ngraosaken kehadiran Tuhan wonten ing manah lan prauning gesang kita, nadyan wonten ombak ingkang nggengirisi, kita mesthi tetep saged ayem tentrem karana ngayati patunggilanipun Gusti. Srana mekaten kita saged saged ngadhepi lan mrantasi sedaya tantangan kanthi “mata ati” kang wening.

Ngadhepi saben tantangan kanthi “mata ati” kang wening boten namung ngayemaken manah lan gesang kita, nanging ugi nentremaken kawontenan ing sakiwa tengan lan sesami kita. Pramila, sampun dados tiyang ingkang kirang pracaya lan miyar-miyur kados para murid nalika samanten. Mangga tansah ngraosaken astanipun Gusti ingkang nyepengi lan nuntun kita ing saranduning pigesangan.

 

Panutup.

Sami engeta, bilih saben tantangan saged kemawon dumados lan ngeremaken kita, dadosa ing kawontenan berhasil utawi gagal ingkang kita alami. Ing kawontenan ingkang kados makaten sampun ngantos kita ngendelaken “aku” kita. Nanging mangga ngaturi papan kagem Gusti ingkang tansah kersa rawuh kalayan katentremanipun, nelungaken astanipun mitulungi kita ngadhepi sedaya tantanganing gesang. Sami engeta, gesang menika pancen tantangan. Sugeng berjuang, para sedherek! Gusti mberkahi. Amin. [terj. ST]

 

Pamuji: KPK 310

Minggu, 10 Agustus 2014
MINGGU BIASA 19
STOLA  PUTIH

Bacaan     I : Yesaya 66 : 18 – 21.
Bacaan    II : Ibrani 12 : 5 – 7, 11 – 13.
Bacaan  III : Lukas 13 : 22 – 30.

 

Tema Bulanan     : Alam Sebagai Tanda Kehadiran Allah.
Tema Mingguan : Setiap perjuangan terwujudnya tanda-tanda kehadiran Allah.

­

RANCANGAN KHOTBAH: Bahasa Indonesia.

 

BERJUANGLAH !

(Nats : Lukas 13 : 24)

Pembukaan.

Cukup banyak orang Kristen yang berpendapat bahwa menjadi orang Kristen itu enak, mudah dan nyaman. Mereka tidak perlu malakukan berbagai upaya untuk bisa masuk kerajaan sorga. Tuhan Yesus sudah menyediakan keselamatan dengan cuma-cuma melalui pengorbananNya di kayu salib hingga kebangkitanNya. Jadi orang Kristen itu “santai”, tidak dikejar dengan berbagai tuntutan hukum-hukum keagamaan. Apakah pemahaman ini sepenuhnya benar? Lalu, bagaimana kita menjelaskan Lukas 13 : 24 sebagaimana nats khotbah hari ini?

 

Isi.

Tidak bisa ditawar bahwa keselamatan yang kita terima dari Tuhan itu memang anugerah semata. Bukan karena kita melakukan tuntutan hukum / aturan keagamaan, dan juga bukan karena baiknya kita. Keselamatan adalah pemberian Allah secara cuma-cuma, tidak menuntut imbalan. Tetapi Tuhan Yesus juga mengingatkan agar setiap orang tetap berjuang untuk masuk melalui pintu yang sesak (Luk. 13 : 24).

Dalam hal ini Tuhan Yesus mengajarkan bahwa menjadi orang Kristen itu bukan berarti pasif. Karena yakin akan keselamatan yang sudah dianugerahkan kepadanya, lalu menjadikannya tidak berbuat apa-apa. Melakukan aturan keagamaan dianggap tidak perlu, memberlakukan hukum-hukum Tuhan dianggap tidak penting karena tidak menyelamatkannya. Berbuat baik juga bukan keharusan karena tidak menjadi jaminan masuk sorga. Bukan seperti itu. Kata-kata Tuhan Yesus yang menyatakan : “Berjuanglah!” jelas menunjukkan seruan dan perintah untuk aktif melakukan sesuatu. Kata “berjuang” mengisyaratkan untuk melakukan perbuatan yang tidak mudah dalam meraih apa yang diharapkan. “Berjuang” juga menunjukkan perbuatan yang tidak dilakukan sekali, tetapi berkelanjutan, bahkan jika perlu secara terus-menerus. Artinya, dalam perjuangan itu seseorang melakukan sesuatu secara berproses. Melakukan sesuatu dengan segala usaha, bukan santai saja. Dan yang pasti, dalam perjuangan itu selalu ada tujuan yang jelas.

Hal ini diajarkan oleh Tuhan Yesus berkaitan dengan peluang masuk kerajaan sorga. Keselamatan memang ditawarkan kepada semua orang, tetapi tidak semua orang bisa masuk kerajaan sorga. Keselamatannya memang merupakan anugerah yang cuma-cuma, tetapi orang perlu terus berjuang untuk melalui “pintu” yang sempit itu dalam arti mempertahankan apa yang sudah dimilikinya, yaitu keselamatan. Orang Kristen harus berjuang melalui pintu yang sempit itu bukan demi mendapatkan keselamatn, tetapi demi mempertahankan keselamatan yang sudah dimilikinya. Perjuangan ini ada batas waktunya. Luk. 13 : 25 menyatakan, jika tuan rumah sudah menutup pintunya, maka tidak ada seorangpun yang bisa masuk. Artinya, ada saatnya perjuangan itu diakhiri. Pada waktu itu orang sudah tidak bisa melakukan perbuatan apapun untuk bisa masuk ke dalam kerajaan sorga.

Perjuangan itu memang harus dilakukan mengingat jumlah orang yang akan masuk ke dalam kerajaan sorga itu luar biasa banyaknya. Tidak dibatasi oleh suku dan bangsa tertentu, ataupun domisili mereka (Luk. 13 : 29). Siapapun berkesempatan yang sama untuk berjuang memasuki pintu yang sempit itu, tetapi mereka yang datang untuk masuk dengan menggenggam iman dan keselamatan yang diterimanya, merekalah yang bisa masuk. Artinya, menjadi orang Kristen bukan berarti pasif, tidak melakukan apapun karena sudah diselamatkan. Orang yang sudah diselamatkanpun harus melakukan sesuatu sebagai wujud / bukti dari kehidupan orang yang sudah diselamatkan.

Pernah melihat Tuhan Yesus, pernah mendengarkan ajaran-ajaranNya tidaklah menjadi jaminan bahwa orang tersebut akan dibukakan pintu kerajaan sorga. Tuhan Yesus bisa mengatakan : “Aku tidak tahu dari mana kamu datang, enyahlah dari hadapanKu, hai kamu sekalian yang melakukan kejahatan!”  (Luk. 13: 27). Dari perkataan Tuhan Yesus itu jelaslah bahwa meskipun tahu dan mendengarkan ajaranNya, tetapi ketika manusia itu tetap melakukan kejahatan, maka mereka tidak bisa dibukakan pintu kerajaan sorga itu. Berbuat baik memang tidak menjadikan seseorang masuk sorga. Tetapi setiap orang yang telah menerima anugerah keselamatan, maka konsekwensi dari orang yang sudah diselamatkan adalah tidak lagi hidup dalam kejahatan. Perilaku sungguh menjadi perhatian Tuhan Yesus. Apakah orang-orang yang sudah diselamatkan itu hidup menurut kehendak Tuhan ataukah masih hidup menurut kehendaknya sendiri yang bergelimang kejahatan. Perbuatan kepada sesama sungguh tidak bisa diremehkan, sebab dari situlah antara lain seseorang dinilai.

Berkaitan dengan hal di atas ternyata lamanya seseorang mengenal Tuhan Yesus dan ajaran-ajaranNya tidaklah menjadi jaminan untuk dibukakan pintu kerajaan sorga. Meskipun dari bangsa-bangsa yang menurut ukuran manusia tidak masuk hitungan, ataupun masih relatif baru mengenal ajaran Kristus, tetapi bisa jadi merekalah yang dibukakan pintu kerajaan sorga karena perjuangan mereka untuk tidak hidup dalam kejahatan. Perlu perjuangan untuk menolak hidup dalam kejahatan. Dalam hal inilah seseorang tidak bisa pasif, melainkan harus terus aktif berusaha dan berjuang agar mampu menolak segala bentuk perbuatan jahat, dan tetap berjuang agar mampu melaksanakan kehendak Tuhan. Ukuran itu diberlakukan sama bagi setiap orang, dari berbagai bangsa dan tempat. Tuhan Yesus mengasihi siapapun dengan kasih yang sama. Jika saatnya tiba, Tuhan Yesus akan mengumpulkan mereka semua yang memberlakukan kehendak Tuhan dalam hidupnya dan tetap menggenggam iman dan keselamatan pemberian Tuhan hingga akhir hidupnya. Itulah saat kedatangan Tuhan Yesus yang kedua kalinya (Yesaya 66: 18 – 21).

Dalam berjuang untuk tetap mempertahankan iman dan keselamatan yang telah diterima, manusia tidak akan terlepas dari yang namanya didikan, pengajaran Tuhan (Ibr. 12: 5, 6). Bahkan untuk itu manusia juga dituntut untuk berusaha hidup damai dengan semua orang dan mengejar kekudusan serta hidup menjadi berkat bagi pihak lain (Ibr. 12: 13, 14). Hidup berdamai dan menjadi berkat bagai ciptaan lain (tentunya termasuk alam) merupakan salah satu upaya perjuangan untuk mencegah berbuat jahat. Mungkin kita tidak berbuat jahat terhadap sesama manusia, tetapi mengeksploitasi alam secara besar-besaran, tidak peduli dengan upaya pelestarian lingkungan; bukankah ini juga termasuk perbuatan jahat terhadap alam dan tidak bisa menjadi berkat bagi ciptaan lain? Jika ini yang terjadi, bukankah kita juga yang dimaksud dengan “…hai kamu yang melakukan kejahatan!” (seperti tertulis dalam Luk. 13 : 27)?

 

Penutup.

Menjadi orang Kristen memang menjadikan kita suka cita karena kepastian keselamatan sudah diberikan. Tetapi hal ini bukan menjadikan orang Kristen hidup santai-santai saja dan tidak berbuat apa-apa. Sebaliknya orang Kristen justru harus berjuang (seperti ajaran Tuhan Yesus dalam Luk. 13 : 24) dalam menghadapi berbagai didikan demi tetap mempertahankan iman dan keselamatan yang telah Tuhan anugerahkan kepada kita. Jangan pernah menyia-nyiakan keselamatan itu. Perjuangan baru akan selesai jika Tuhan memanggil kita ataupun saatnya Tuhan Yesus datang untuk kedua kalinya. Jangan sampai ketika saat itu datang, kita ingin masuk kerajaan sorga, tetapi pintu telah tertutup dan Tuhan Yesus mengatakan: “Aku tidak mengenal engkau, enyahlah dari hadapanKu hai kamu yang berbuat jahat!”  Oleh karena itu, tetaplah berjuang! Amin. (YM)

 

Nyanyian : Kidung Jemaat 253 : 1, 2. 


RANCANGAN KHOTBAH: Basa Jawi.

 

PADHA MBUDIDAYAA!

(Jejer : Lukas 13 : 24)

Pambuka.

Taksih kathah tiyang Kristen ingkang gadhah pamanggih bilih dados tiyang Kristen punika sekeca, gampil lan ayem. Tiyang Kristen boten perlu mbudidaya supados lumebet kratoning swarga. Gusti Yesus sampun nyawisaken kawilujengan secara “gratis” lumantar pangurbananipun ing kajeng salib ngantos dumugi seda sinalib lan wungu saking antawisipun tiyang pejah. Dados tiyang Kristen punika “santai”, mboten kedah nindakaken prekawis-prekawis aturan / pranata keagamaan. Punapa pamanggih ingkang mekaten kala wau sampun leres lan trep? Kados pundi anggen kita badhe nerangaken pangertosan ing Lukas 13 : 24 kados dene jejering reraosan ing dinten punika?

 

Isi.

Boten saged dipun selaki bilih kawilujengan ingkang kita tampi saking Gusti punika pancen namung kanugrahan. Sanes karana anggen kita nindakaken pranata agama utawi awit saking kasaenan kita. Kawilujengan punika peparingipun Gusti kanthi “gratis”, lan tanpa pamrih. Ananging Gusti Yesus ugi ngengetaken kita sami supados saben tiyang tansah mbudidaya supados saged lumebet ing kori ingkang ciyut (Luk. 13 : 24).

Gusti Yesus inggih paring piwucal bilih dados tiyang Kristen punika mboten namung kendel kemawon (“pasif”). Awit sampun pitados bilih nampi kanugrahan kawilujengan, lajeng rumaos boten prelu nindakaken punapa-punapa. Nindakaken pranata agama dipun anggep boten prelu, nindakaken angger-anggeripun Gusti dipun anggep boten wigati awit dipun wastani boten saged milujengaken. Tumindak ingkang sae ugi dipun wastani boten kedah dipun lampahi awit boten ndadosaken mlebet swarga. Estunipun boten mekaten. Dhawuh pangandikanipun Gusti Yesus ingkang mratelakaken: “padha mbudidayaa!” cetha nedahaken bilih kedah tumindak (“aktif”). Tembung “mbudidaya” punika paring pangertosan supados tumindak boten namung sepisan, nanging wongsal-wangsul. Tegesipun, pambudidaya punika katindakaken ing salebeting “proses”. Nindakaken prekawis kanthi usaha, pambudidaya, boten “santai” kemawon. Ingkang cetha, ing salebeting pambudidaya kalawau tamtu wonten tujuan ingkang saestu gamblang (cetha).

Bab punika kawucalaken dening Gusti Yesus awit wonten sesambetanipun kaliyan bab mlebet ing kratoning swarga. Kawilujengan punika pancen kangge sedaya tiyang, nanging boten sedaya tiyang saged lumebet kratoning swarga. Kawilujengan punika pancen minangka kanugrahan saking Gusti, ananging saben tiyang kedah tansah mbudidaya supados saged mlebet ing kori ingkang ciyut, inggih punika kanthi tansah “nyepeng lan nggondheli” kawilujengan ingkang sampun katampi. Tiyang Kristen kedah tansah mbudidaya supados saged mlebet ing kori ingkang ciyut boten supados pikantuk kawilujengan, nanging kangge “nggondheli” kawilujengan ingkang sampun katampi. Pambudidaya punika wonten watesipun. Ing Luk. 13 : 25 kasebataken menawi kang kagungan dalem sampun ngancing korinipun, mila boten wonten ingkang badhe saged mlebet. Wosipun, wonten titi wancinipun pambudidaya punika dipun pungkasi. Lah ing wekdal punika manungsa sampun boten saged nindakaken punapa-punapa kangge lumebet ing kratoning swarga.

Pambudidaya punika pancen kedah kalampahan ngengeti cacahipun tiyang ingkang badhe mlebet ing kratoning swarga punika kathah sanget. Boten winates ing suku lan bangsa tertamtu, utawi papan padununganipun (Luk. 13 : 29). Sinten kemawon gadhah karep lan wewengan (hak dan kesempatan) ingkang sami kangge mbudidaya supados saged mlebet ing kori ingkang ciyut punika, nanging ingkang saged lumebet inggih namung para tiyang ingkang “nyepeng lan nggondheli” kapitadosanipun lan kawilujengan ingkang sampun katampi saking Allah. Tegesipun, tiyang Kristen boten namung kendel kemawon lan boten nindakaken punapa-punapa awit rumaos sampun kawilujengaken. Tiyang ingkang sampun nampi kawilujengan ugi kedah nindakaken laku ingkang sae minangka wujud / bukti saking gesanging para tiyang ingkang sampun kawilujengaken.

Nate sesarengan kaliyan Gusti Yesus, nate mirengaken piwucalipun, punika boten saged mesthekaken bilih tiyang kalawau badhe kabikaken korining swarga. Gusti Yesus saged kemawon ngandika: “Aku ora ngreti, kowe iku saka ngendi, padha sumingkira saka ing ngarepKu, heh wong kang padha gawe piala!” (Luk.13 : 27). Saking pangandikanipun Gusti Yesus punika cetha bilih senadyan mangertos lan mirengaken piwucalipun Gusti, nanging menawi tiyang kalawau taksih nindakaken piawon, mila tiyang kalawau boten saged kabikaken korining swarga. Tumindak becik pancen boten ndadosaken tiyang punika mlebet swarga. Ananging, saben tiyang ingkang sampun nampi kanugrahan kawilujengan, mila tiyang punika kedah sampun boten gesang ing salebeting piawon. Bab tumindaking manungsa saestu dados kawigatosan tumrap Gusti Yesus. Punapa para tiyang ingkang sampun kawilujengaken punika gesang miturut ing pangrehipun Gusti, punapa taksih gesang miturut sapikajengipun piyambak ingkang kebak ing piawon. Punapa ingkang katindakaken dhateng sesami saestu boten saged karemehaken, awit ing prekawis punika ugi manungsa dipun biji.

Sesambetan kaliyan prekawis ing nginggil kalawau, nyata bilih dangunipun manungsa tepang kaliyan Gusti Yesus lan piwucalipun punika dereng tamtu saged kabikakaken korining swarga. Sanadyan para bangsa ingkang miturut ukuraning manungsa boten mlebet etangan, utawi nembe kemawon pitados dhumateng Gusti Yesus, ananging saged ugi malah para tiyang kalawau ingkang kabikakaken korining swarga awit saking pambudidayanipun supados boten gesang ing piawon. Lah ing ngriki cetha bilih manungsa boten saged “pasif”, nanging kedah “aktif” tansah mbudidaya supados saged nampik sedaya tumindak awon, lan tansah mbudidaya supados saged tansah nindakaken karsanipun Gusti. “Ukuran” punika sami tumrap sedaya tiyang, saking bangsa punapa kemawon lan ing pundi kemawon dunungipun. Gusti Yesus nresnani sedaya tiyang kanthi katresnan ingkang sami. Menawi sampun titi wancinipun, Gusti Yesus badhe ngempalaken sedaya tiyang ingkang nindakaken karsanipun Gusti ing gesangipun lan tansah “nggondheli” iman kapitadosan lan kawilujengan peparingipun Gusti ngantos dumugi pungkasaning gesangipun, lah inggih punika wekdal rawuhipun Gusti Yesus ingkang kaping kalih (Yes. 66: 18-21).

Ing salebeting pambudidaya kangge tansah “nggondheli” iman kapitadosan lan kawilujengan ingkang sampun katampi, manungsa boten badhe uwal saking panggulawenthah lan piwucalipun Gusti (Ibr. 12 : 5,6). Malah manungsa ugi kedah mbudidaya supados tansah gesang ing salebeting karukunan kaliyan sedaya tiyang lan ngudi gesang suci sarta dados berkah tumrap asanes (Ibr. 12 : 13,14). Gesang ing salebeting karukunan lan dados berkah tumrap titah sanes (tamtunipun kalebet alam) punika ugi salah satunggaling pambudidaya supados boten gesang ing piawon. Saged ugi kita boten tumindak awon dhateng sesami, nanging ngrisak lingkungan, boten maelu dhateng tumindak nglestantunaken lingkungan. Punapa punika boten kalebet tumindak awon tumrap lingkungan lan boten saged dados berkah tumrap titah sanes? Menawi mekaten kawontenanipun, punapa boten ateges kita ingkang dipun wastani “heh wong kang padha gawe piala!” (kados ingkang kaserat ing Luk.13 : 27). 

 

Panutup.

Dados tiyang Kristen pancen ndadosaken kita kebak ing kabingahan awit wontenipun kawilujengan ingkang sampun kaparingaken dhateng kita. Ananging mugi punika boten ndadosaken gesanging tiyang Kristen lajeng “santai-santai” lan boten tumindak punapa-punapa. Kosokwangsulipun, tiyang Kristen kedah mbudidaya (Luk. 13: 24) wonten anggenipun ngadhepi samukawis panggulawenthah supados saged tansah “nggondheli” iman kapitadosan lan kawilujengan ingkang sampun kaparingaken dhateng kita. Sampun ngantos kawilujengan kita punika nglaha. Pambudidaya kita punika badhe rampung menawi Gusti sampun nimbali kita utawi Gusti Yesus rawuh ingkang kaping kalihipun. Sampun ngantos menawi wekdal punika dhateng, kita kepingin mlebet ing kratoning swarga, nanging kori sampun katutup lan Gusti Yesus ngandika : ”Aku ora ngreti, kowe iku saka ing ngendi, padha sumingkira saka ing ngarepKu, heh wong kang padha gawe piala!” Pramila, padha mbudidayaa!  Amin. (YM)

 

Pamuji : Kidung Pasamuwan Kristen 168 : 1, 3.

 

Comments are closed.